• Vermeld de belangrijkste keywords van de webpagina in de metatag beschrijving.

  • Het is essentieel om leesbare tekst te schrijven.
    De meta description volproppen met keywords is dus geen goed idee.
    De zoekmachine zal denken dat je een spam website hebt.
    Zorg er voor dat de meta description in een goed leesbare volzin geschreven is.

  • Behandel de metatag beschrijving alsof het een advertentie voor je website is.
    Schrijf het zo overtuigend en relevant mogelijk.
    De metatag beschrijving moet uiteraard matchen met de content op je pagina. Maar doe dit zo aantrekkelijk mogelijk.
    De metatag beschrijving weegt minder zwaar door dan de metatag title. Je kan er gerust een commerciële zin van maken.
    Liefst met een call-to-action om de gebruikers aan te sporen om door te klikken.

  • De lengte van de metatag beschrijving mag niet langer zijn dan 135 tot 160 karakters.
    Let wel, Google is recent langere meta descriptions aan het testen.
    Maar als ze momenteel nog langer zijn zullen de zoekmachines er een deel afknippen.
    Zet de keywords dus in het begin van de zin.

  • Kopieer nooit metatag beschijvingen. Bij elke webpagina moet de description verschillend zijn.
    Anders zal Google je straffen in de zoekresultaten voor het dupliceren van je metatag beschrijving.

  • Overweeg om eventueel rich snippets toe te voegen. Zo kan je bijvoorbeeld ratings en productinformatie toevoegen.
    Dat zorgt ervoor dat je metatag beschrijving aantrekkelijker wordt.