Het is belangrijk dat in de meta-tag title minstens één keyword staat, gevolgd door de merknaam.
In het ideale scenario heeft je meta-tag title volgende structuur: keyword 1 | keyword 2 | bedrijf/merk.
Zorg ervoor dat je schrijft voor een persoon, niet voor een zoekmachine.
De zin moet vlot leesbaar en perfect verstaanbaar zijn voor een mens.

 

  • De title tag moet ongeveer 50 tot 60 karakters lang zijn, inclusief spaties.

  • De belangrijkste keywords moeten vooraan zitten, gevolgd door de minder belangrijke woorden.

  • Als jouw merk- of bedrijfsnaam geen deel uitmaakt van jouw keywords, zet hem dan op het einde van de title tag.

  • Kopieer nooit title tags. Ze moeten voor elke pagina verschillend zijn.
    Anders zal Google je straffen in de zoekresultaten voor het dupliceren van je meta description.

  • Maak het relevant. De title tag moet correct beschrijven waarover de content op de pagina gaat.

  • Prop de title tag niet vol met keywords. Schrijf gewone, normale volzinnen.
    Anders zal je Google denken dat je een spam website hebt.

  • Maak je headline (<h1> tag) verschillend van de title tag.
    De headline is een titel die op je site zelf zichtbaar wordt en moet lezersgericht zijn.
    Het is dus niet de bedoeling dat je de title tag gaat kopiëren.
    Maar vermeld wel je belangrijkste keyword om een meerwaarde te creëren.