Met Google Analytics volg je het aantal bezoekers op jouw website en hun gedrag op de voet.

Je kan zien hoe mensen precies op jouw website terecht komen (bijvoorbeeld via Google of jouw activiteiten op sociale media of je mailings), uit welke regio ze komen en welke pagina’s ze het meeste bekijken.

Jouw digitale adviseur zet de instellingen vooraf voor jou op, vanaf dan krijg je zicht op een aantal interessante gegevens.

Tijdens de training (1,5u, virtueel of op kantoor) leer je de basics van Google Analytics zodat je weet waar je nuttige informatie vindt.
We kiezen daarbij voor de meest relevante zaken voor jouw bedrijf en website specifiek.

Hoe verloopt het traject?

  • Voor de training maak je een Google-account aan.
     
  • Voor de training zetten wij de tracking, een handig dashboard en nog andere nuttige instellingen voor je op in Google Analytics. We geven jouw Google-account dan toegang.
     
  • Tijdens de training leer je de omgeving en enkele handige functies uit Google Analytics kennen. De inhoud van de sessie is aangepast aan de noden van jouw website.
     
  • Je leert ook de belangrijkste statistieken bekijken en interpreteren op marketingniveau. Eveneens aangepast aan de noden van jouw bedrijf en website.
  • Achteraf ontvang je een video zodat je de uitleg nog eens op eigen tempo kunt bekijken.

Het doel van de training is om jou wegwijs te maken in Google Analytics zodat je er ook zelf zaken in kan lezen en interpreteren.

Prijs: €150

Bij een (gecumuleerd) bedrag van €300 vallen de kickstart trainingen onder de KMO-portefeuille (tot 40% korting).